5 mars – lyckad parning

Då kan jag meddela att det blev lyckad parning och nu är det bara att vänta in tecken på att hon är dräktig. Tyvärr inga bilder!

Ganska tidigt ca 1 vecka efter parning kan man märka av att tiken blir lugnare och väldans kelsjuk. Sen kan man se på att svullnaden kvarstår i vulvan och ca 3 veckor in i dräktigheten kan de bli illamående och kräkas. Jag kommer att skriva vart efter om alla tecken.
Enligt beräkningar kommer valparna i början av maj ❤

IMG_7926 (2)
Blir en härlig årstid med valparna och de får vara ute mycket. Nu längtar vi bara ❤ (på bild valp fr vår första kull)

Tyvärr hinner inte jag skriva mycket mer. Har lite mycket kring mig just nu, men jag fick det viktigaste meddelat. Nu ska jag sätta mig och skicka iväg kallelser till Grk:s styrelsemedlemmar om vårt möte nästa vecka och jag som sekreterare måste få protokollet färdig skrivet från föregående möte. Sen ska vovvarna få sig en långis och matte en liten tupplur inför nattjobbet. Sen vankas det ledig helg.

Vet inte om jag hinner med att blogga i helgen så jag önskar er en trevlig helg!

Kram Titti och co

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar