2 mars – Ett ytterligare nytt progesteron prov idag

Vi har hunnit komma in i mars månad och ingen parning än. Zoe har varit långdragen i löpet. Hon är i löpet 18 dagar idag. Normalt hade det vart redan en parning, men det tycker inte Zoe.
I fredags bestämde jag hastigt att jag ville ta ett andra progesteronprov tanke på helgen och jag fick svar då på eftermiddagen att den bara låg på 6 och den låg i måndags på 1. Så en långsam stegring har det vart och det var fortfarande lite för lågt för att kunna räkna ut den optimala tiden för parningen.
Champ & Zoe har träffas ganska mycket under helgen och det har märkts att varken han eller hon tyckt att det har vart dags.
Jag bestämde idag att jag vill ta ytterligare ett 3:e progesteronprov och vi fick tid till kl:11 och jag fick svaret nyligen och jag säger bara JAAAA äntligen! Värdet har ökat till 15 vilket betyder att jag har ett tillförlitligt värde, så nu kan vi dubbla värdet och imorgon ligger den på 30 och övermorgon 60. Detta betyder att parningen sker imorgon och övermorgon 🙂
Så vi fortsätter med att de får träffas ❤

IMG_4305 (3)
Zoe på bilden ❤

IMG_0519 (2)
Champ som lyckats spåra upp rådjursskanken.

Jag fick glada nyheter av vår valpköpare matte Maria Cabander att Leo blivit på inofficiella utställningen i Karlskrona i lördags BIR-valp (= bäst i rasvalp) och BIG-valp (=bäst i grupp valp). Det är inte illa. Ett jätte stort grattis till er och er fina Leo ❤

2015-03-02 15.31.41 Leo 7 mån
Leo 7 mån – Goldblaze Signature For Him ägare familjen Cabander

Sen vill jag gratulera så här i efterskott parfymkullen; Leo, Simba, Toby, Kenzo, Tella, Siri, Clara, Enya på deras 7 månaders dag som de hade den 27 februari.

Angående valpträffen för den ovan nämnda kull som var bokad nu till helgen, så önskar jag om att få den ändrad till annan dag. Jag ber om ursäkt att jag så härpå kort varsel meddelar detta och jag hoppas att ni inte blir arga på mig. Jag återkommer om en ny dag.

Hörs snart igen!

Kram Titti

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar