23 mars 2015 – Lite om helgen som var

Lite kort om utställningen i Högbo – Sandviken igår.
* Enya blev placerad 2a i sin klass
* Toby blev placerad 2a i sin klass
* Lycka gick officiellt och fick excellent och en 3e placering i sin klass.
* Champ gick officiellt och fick excellent och en 3e placering i sin klass.

Sen packade vi ihop våra saker raskt och for hem för att lämna av hundarna, för att vi ville hinna heja på lilla Leo som är kullbror till Enya & Toby. Leo ställdes i Eskilstuna på en inofficiell utställningen. Jag tror matte Maria blev glatt överraskad över att vi kom och även Leo blev jätte glad. Det var tid kvar innan Leo och Maria skulle in i ringen, så jag passade på att trimma honom på plats och han blev så fin. Kommer bli en jätte fin kille när han är färdig växt, fast han är fin nu med ❤

2015-03-23 09.01.33 Leo 8 mån
Leo blir trimmad. Han fick jätte fin kritik och ett hp.

Sen under helgen hade vi nya valpspekulanter och jag tror inte jag kan säga detta för många gånger. Ännu en gång är vi lyckligt lottade. Så trevliga och vi hade det trevligt! 🙂 Det känns så skönt för oss när den dagen kommer när vi levererar våra små ”ulltussar” till deras nya familjer.

IMG_8067
En liten ”ulltuss” från vår första kull vid leverans ❤

Lite om Enya & Toby:
Idag börjar jag med att de kommer att få mat 2 gånger/dag istället för 3 gånger/dag. De har varit så hungriga av sig och glupska. Så jag delar upp dagens totala ranson i två portioner.
Enya brukar få totalt mellan 9 dl-10.5 dl/dag, så hon får morgon och kväll 4.5dl-5dl. Jag blöt lägger fodret ca 10 min.
Toby brukar få totalt mellan 11 dl-12 dl/dag, så han får morgon och kväll 5.5dl-6dl. jag blöt lägger även här hans mat i ca 10 min.

Sen har jag tråkiga nyheter ang valpträff med MH beskrivning. De kunde inte lösa med att vi fick den 25 april, så jag ska vara i kontakt med henne som har hand om MH beskrivning under dagen. Känns som det är helt omöjligt att få en valpträff i samband med detta och i så fall känner jag helt spontant att vi får ha en valpträff utan MH. Det hade varit jätte skoj! Men jag får återkomma om detta lite senare när jag varit i kontakt med henne. Annars kanske vi kan slå ihop det med den valpträff vi har med den senaste kullen den 11 april. När vi ändå hyr en lokal från Helenas hundskola. Men jag återkommer.

Så har vi Zoe hjärtat. Idag är hon i dygn 18 i dräktigheten. Hon har inte visat några mer tecken. Fortfarande jätte lugn är inte med i några lekar. Ser nästan sorgsen ut Däremot tycker jag att hennes tuttisar har blivit rosa och det blir det på första gångs tikar när de är i ca 3 veckor in i dräktigheten.

2015-03-23 09.47.59 zoe dräktig dag 18
Så här ser det ut nu förtiden med Zoe. Vilar upp sig ordentligt istället för lek.

På återseende!

( Therese! Inte tänkte jag på det heller att vi var nära Gävle. Tror det var än ca 3.5 mil fr Högbo. Det hade varit jätte kul att få träffa dig och Clara. Men nu har vi turen att ni ska vara med på valpträffen den 11 april ❤

Titti

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar